Bir insanın değeri, kazandığı parayla veya bitirdiği okulla ölçülebilir mi? 🌱 Videodaki bu haklı isyan, aslında birçoğumuzun içindeki o en temel ihtiyacın bir yansıması: Koşulsuz kabul görme ve onaylanma ihtiyacı. Aile içinde veya toplumda statü, eğitim ya da gelir düzeyi üzerinden yapılan kıyaslamalar, kişinin "değerlilik" inancında derin yaralar açar. "Okuyamadım veya asgari ücretle çalışıyorum diye değersiz miyim?" sorusu, sevginin ve saygının bir başarıya ya da etikete bağlandığı (koşullu sevgi) sistemlerin en acı çıktısıdır. Birey olarak en çok ailemizden, en yakınlarımızdan "seni sen olduğun için seviyor ve kabul ediyoruz" mesajını duymaya ihtiyaç duyarız. Statüler değişir, meslekler değişir ama insanın salt 'var olduğu için' hak ettiği değer değişmez. Bazen videodaki kişinin de çok güzel ifade ettiği gibi, insanın tek ihtiyacı eleştirilmek veya kıyaslanmak değil, yargısızca duyacağı **"iki güzel kelam"**dır. Peki siz ne düşünüyorsunuz? Çevrenizde veya ailenizde sevgi ve değer görmenin koşullara bağlandığını hissettiğiniz anlar oldu mu? Yorumlarda buluşalım. 👇💬 #psikoloji #koşulsuzsevgi #farkındalık #aileiçiiletişim #psikolojikdanışmanlık