🔴Trump İspanya'yı tehdit etti: "Ticareti keseceğiz"
📌ABD Başkanı Donald Trump, İspanya’nın Amerikan ordusuna ait üslerin kullanımını kısıtlama kararı aldığı iddiaları üzerine adeta savaş açtı. İspanya’yı ekonomik olarak tamamen izole etmekle tehdit eden Trump, "İspanya’yla tüm ticareti keseceğiz, onlarla hiçbir şey yapmak istemiyoruz" dedi
📌ABD Başkanı Donald Trump, Salı günü Oval Ofis’te yaptığı açıklamada İspanya’nın savunma bütçesi ve askeri üslerin kullanımı konusundaki tavrını hedef aldı. Trump, Hazine Bakanı Scott Bessent’e İspanya ile ticari ilişkilerin kesilmesi yönünde talimat verdiğini söyledi. Trump, Avrupa ülkelerinden savunma harcamalarını yüzde 5’e yükseltmelerini istediğini belirterek Almanya dahil birçok ülkenin bu talebe olumlu yaklaştığını, ancak İspanya’nın aynı tutumu sergilemediğini ifade etti. Madrid’in ayrıca ABD’nin askeri üsleri kullanmasına izin vermeyeceğini söylediğini aktaran Trump, “İstersek kullanırız, kimse bize kullanamazsınız diyemez” dedi
📌İspanya'da koalisyon hükümetinin üyeleri, ticari ilişkileri kesme talimatı verdiğini söyleyen ABD Başkanı Donald Trump'ı eleştirdi. Koalisyon hükümetinin küçük ortağı Sumar ittifakından olan Başbakan Yardımcısı, Çalışma ve Sosyal Ekonomi Bakanı Yolanda Diaz, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, "İspanya, saldırgan bir ülkeden gelecek şantajı veya ders verme girişimlerini kabul etmeyecektir. Biz bir barış ülkesiyiz. Eğer Amerika Birleşik Devletleri bir müttefik istiyorsa, öncelikle egemenliğimize ve uluslararası hukuka saygı göstermelidir." ifadesini kullandı