Bir erkeğin karşısına geçip de “Ben senden daha güçlüyüm, şöyleyim, böyleyim” diye horozlanmaya başladığın an, bittin hayatım, geçmiş olsun! O erkek beyni var ya, ilişkiyi kazanan-kaybeden maçı zanneder. E sen kazansan ne olur? O ilişkiden hayır gelir mi? Asla!
Peki akıllı kadın ne yapar?
Savaş alanına hiç girmez şekerim, ne işi var? Onun oyunu daha ince, daha tatlı, daha sinsidir. Şimdi kulaklarını aç iyi dinle:
1. Gücünü Gözüne Sokma, Hissettir!
Biz buna psikolojide ne diyoruz? “Görünmeyen otorite”, yani gizli kraliçelik! Bir erkek senin kararlarını tıpış tıpış kabul ediyorsa, bunun sebebi senin bağırıp çağırıp “Ben haklıyım ulan!” demen değil bebeğim. Onun kendi kendine “Ya valla bu kadın mantıklı konuşuyor” demesidir.
👉 Benden sana ipucu: Fikirlerini öyle bir sun ki, sanki ona seçenek sunuyormuş gibi yap. Ama o yolların hepsi senin istediğin kapıya çıksın! O da zannetsin ki “bu kararı ben verdim.” Yesinler onun kararını!
2. Savaşma, Yönlendir!
Erkek milleti direkt meydan okumaya gelemez, hemen savunmaya geçer. Ama çaktırmadan yönlendirirsen ruhu bile duymaz!
👉 Mesela: Geçip de adama “Beni hiç aramıyorsun, sormuyorsun” diye dırdır etme. “Sesini duyunca günüm güzel geçiyor, enerjim yükseliyor” de. Mesajı aldı mı? Net aldı! Kavga çıktı mı? Hayır!
3. Ödül – Ceza Sistemini Çakacaksın!
Bak psikoloji ne diyor: İnsanlar ödül aldığı şeyi tekrar eder, ceza aldığından kaçar. Ama cezayı öyle bağırıp çağırarak, kapıları çarparak vermeyeceksin, yemezler!
👉 Hoşuna giden bir şey mi yaptı? Dünyanın en mutlu kadını ol, ilgiyi, sevgiyi boğ ona! Hoşuna gitmeyen bir şey mi yaptı? Hop, hemen geri çekil, buz gibi ol, duvar ol! Surat asma, sadece yok ol.
Çoğu kadın sanıyor ki “Ben çok güçlüyüm” deyince değerim artacak. Yahu bırak bu işleri! Asıl mesele vazgeçilmez olmakta. İnsanlar yerine bir şey koyamadığı kadına bağlanır, kölesi olur.
👉 Eğer onun hayatına öyle bir neşe, öyle bir huzur, öyle bir enerji katıyorsan... O adam seni kaybetme ihtimalini aklına ge