Oradaydım. Açlıktan ölen çocukları, çaresiz anneleri, insanlığın nasıl sessizce öldüğünü gördük. “Modern” dünyanın ne kadar boş bir söz olduğunu gördük. Acısı hâlâ içimizde… Sayın Cumhurbaşkanımız, Peygamber Efendimizin “Komşusu açken tok yatan bizden değildir” sözünü hatırlatıp dünyaya seslendiğinde, bugün bu konuşmayı yapan Somalili Bakan muhtemelen genç bir delikanlıydı. İlk işimiz basit ve tedavi edilebilir hastalıklardan ölen Somali halkı için Recep Tayyip Erdoğan Hastanesi’ni yapmak, açmak oldu. Bugün Somali’de, Türkiye’den gelen petrol arama gemisini umutla koşarak karşılayan insanları izliyoruz. Çünkü en iyi onlar biliyor; Türkiye, Somali’nin kaynaklarını sömürmeyecek, iyi günde de kötü günde de yanında olacak ve bu yeni yolculuk, herkesin kazanacağı bir yolculuk olacak.