İster porsiyonluk isterseniz kullandığıma benzer kapta ya da borcamda hazırlayabileceğiniz harika bir tatlı😍 Dışarda yediklerinizden çok daha güzel yorumlarınızı bekliyorum 🤗
Malzemeler:
Kreması için:
Yarım litre süt
Yarım su bardağı şeker
2 silme yemek kaşığı un
2 silme yemek kaşığı nişasta
1 yumurta sarısı
1 paket vanilya
1 tatlı kaşığı tereyağı
Yarım paket toz kremşanti
3 paket kakaolu bisküvi
Parça çikolata
Ganajı için:
Yarım paket krema (100 ml)
60-70 gr kadar sütlü çikolata
Yapılışı: Tencereye sütü, şekeri, yumurta sarısı, un ve nişastayı alarak homojen hale gelinceye kadar karıştıralım. Sonra ocağa alarak sürekli karıştırarak pişmeye bırakalım. Kaynamaya başlayınca 1-2 dk kadar kısık ateşte pişirmeye devam edelim ve ocağı kapatalım. Vanilya ve tereyağını ekleyerek tekrar karıştıralım ve üzerine streç filmle kremaya temas edecek şekilde, hiç hava almayacak şekilde kapatalım. Oda sıcaklığına erişince buzdolabına kaldıralım. Ben akşamdan hazırlıyorum bu şekilde güzelce soğuyup kıvamını alıyor ve ertesi gün üzerine kremşantiyi ekleyerek 5-6 dk boyunca mikserle çırpıyorum. Vaktiniz azsa en az 2-3 saat kadar buzdolabında dinlendirerek şantiyi ekleyebilirsiniz. Şantiyle birlikte güzel bir şekilde mikserin yüksek devrinde çırpılması önemli. Bu aşamada kıvamı gözünüze koyu gelirse sıvı krema ekleyerek kıvamını ayarlayabilirsiniz. İster sütlü tatlılarda ister pastalarınızda gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz. Kremayı sıkma torbasına alalım. Ganaj için kremayı ısıtıp içine çikolatayı ekleyip karıştıralım ve soğumaya bırakalım. Rondodan geçirdiğimiz bisküviyi kullanacağımız kabın tabanına, üzerine krema, üzerine çikolata ve bisküvi tekrar krema ve en son ganajı ekleyerek buzdolabında dinlenmeye bırakalım. En az 3 saat kadar dinlendirdikten sonra servis edebilirsiniz. Afiyet olsun🤗
#pratiktatlı #sütlütatlı