در ژاپن قدمهای مردم به انرژی برق تبدیل میشود 🇯🇵
در ژاپن از کاشیهای ویژهی سرامیکی پیزوالکتریک استفاده میکنند که با فشار پای عابران برق تولید میکند. وقتی افراد روی این کاشیها راه میروند، کاشی کمی فشرده میشود و انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل میکند.
حدود ۲٫۴ میلیون نفر در ایستگاه شینجوکو در این سامانه مشارکت دارند.
انرژی تولیدشده برای روشن کردن چراغهای LED، نمایشگرها و دستگاههای حسگر استفاده میشود.
این روش برای توسعهی انرژی پایدار و زیرساختهای شهری مدرن بسیار مفید است.
#Japan #Technology #Innovation #Science